Bedrijven en Bedrijfsleven

Doe een tevredenheidsonderzoek onder jouw klanten

vrijdag, 10-2-2017  

Wanneer je een eigen bedrijf hebt, dan ben je er natuurlijk altijd mee bezig om verbeteringen door te voeren. Of dit nu voor je werkgevers is om de werkzaamheden makkelijker te maken of juist een beter product of dienst voor je klanten. Jij wilt altijd het beste van het beste leveren. Dit betekent echter wel dat je moet weten hoe bijvoorbeeld je klanten denken over jouw product en/of dienst en dit is niet altijd even gemakkelijk om zelf te bepalen. Daarom is het een verstandige beslissing om een tevredenheidsonderzoek te laten uitvoeren door het bedrijf DUO Market Reseach. Al sinds 1995 bestaat dit marktonderzoekbureau en zij hebben inmiddels dus de nodige ervaring op dit gebied. Jaarlijks voeren zij vele onderzoeken uit voor bedrijven, maar ook voor particulieren.

  • Klantentevredenheidsonderzoek
  • Medewerkerstevredenheidsonderzoek
  • Imago-onderzoek

Er zijn bij dit bureau verschillende soorten onderzoek waar je uit kunt kiezen. Een goed tevredenheidsonderzoek gaat diep in op de kwestie en haalt voor jou het onderste uit de kan. Dit is zeker wat de medewerkers van DUO voor jou voor elkaar zullen krijgen en daarom kan het zeker geen kwaad om hier in ieder geval een offerte of een plan op maat aan te vragen.

Een op maat gemaakt tevredenheidsonderzoek

Het ene bedrijf is het andere niet en dat geldt ook zeker voor de uiteenlopende soorten doelgroepen die bedrijven proberen te bereiken. Als jij dus wilt weten hoe jouw doelgroep over jou als bedrijf denkt, dan is hier een op maat gemaakt onderzoek voor nodig. Ten eerste moet er rekening gehouden worden met het bedrijf, maar ook met het soort klanten en dit levert een uniek tevredenheidsonderzoek op. Bij DUO pakken ze het dan ook precies op die manier aan. Hier ben je aan het juiste adres voor een goed onderzoek dat past bij jou, je bedrijf en je klanten en daarbij kun je rekenen op een zeer scherpe prijs. Dat is natuurlijk ook niet verkeerd! Als bedrijf verander je. Of dit nu expres of per ongeluk is. Daarom kan het verstandig zijn om eens in de zoveel tijd een tevredenheidsonderzoek te laten uitvoeren. Zo blijf je altijd goed op de hoogte van wat jouw klanten van je vinden en of zij eventueel verbeteringen hebben die zij graag willen zien. Misschien missen ze wel een bepaald product of dienst in jouw assortiment. Of is de klantenservice toch niet zo goed ingericht als je zelf dacht. Je klanten zijn misschien wel het belangrijkste onderdeel van je bedrijf. Je wilt hen dus zeker tevreden houden.

Leer meer van een tevredenheidsonderzoek

Een tevredenheidsonderzoek onder de klanten van een bedrijf, dat is al jaren in trek. Wat echter de laatste jaren steeds vaker gedaan wordt is een tevredenheidsonderzoek onder medewerkers. Er wordt meer en meer aandacht besteed aan hoe belangrijk het is om een goede houding onder je medewerkers te hebben, dit kan namelijk op een heleboel aspecten binnen je bedrijf invloed hebben. Niet alleen jij en je andere medewerkers merken het als iemand ontevreden is binnen het bedrijf, maar ook klanten kunnen dit soms merken. Dat is niet de bedoeling. Met een tevredenheidsonderzoek ben je er snel achter of er iets heerst op de werkvloer waar jij je niet bewust van bent. Wanneer je er vroeg bij bent, kun je direct actie ondernemen en zo verdere problemen voor zijn. Wil jij weten of ze jou bij DUO verder kunnen helpen? Wil jij een speciaal soort onderzoek laten uitvoeren of wil je gewoon weten wat de voordelen hiervan kunnen zijn? Neem dan contact op met de medewerkers van DUO en laat je hierover informeren.


Comments are closed.