Bedrijven en Bedrijfsleven

Gebruikt jouw bedrijf een bhv app?

dinsdag, 12-1-2021  

In alle bedrijven is het belangrijk en verplicht dat er bedrijfshulpverleners aanwezig zijn. Een bhv app kan helpen om deze mensen efficiënt in te zetten en overzicht te houden. Als je een klein bedrijf hebt, is een dergelijke applicatie niet meteen zo nuttig, iedereen is dan immers dicht in de buurt en gewoon met de stem snel te bereiken. Maar beslaat een bedrijf een groot oppervlak, dan komt een bhv app echt heel erg goed van pas. Hoe sneller mensen gealarmeerd worden, hoe sneller ze aan de slag kunnen gaan en hoe beperkter de gevolgen van de gebeurtenis vaak zijn.

Inzet van bhv app

De overheid heeft het bedrijven en instellingen verplicht dat er bedrijfshulpverleners aanwezig moeten zijn. Zij krijgen een speciale training, zodat ze weten wat er gedaan moet worden op het moment dat zich een noodsituatie voordoet. Dit heeft natuurlijk zeker waarde, zo kan een crisis beperkt worden en dat kan veel problemen voorkomen. Bij instellingen en bedrijven die erg groot zijn, kan een bhv app goed van pas komen. Als er zich ergens op de locatie een noodsituatie voordoet, moet je immers nog wel de bedrijfshulpverleners snel weten te bereiken en dat is niet altijd gemakkelijk. Hoe langer het duurt voordat de juiste persoon op de juiste plek is, hoe groter de schade of de crisis kan worden. Met behulp van een bhv app weet je precies wie er aanwezig is en kun je deze personen ook snel bereiken. Bovendien kun je dan ook meteen doorgeven waarom je hun hulp nodig hebt. Bhv’ers kunnen immers voor veel verschillende situaties ingezet worden:

  • bedrijfsongevallen
  • andere medische noodsituaties
  • brand
  • ontruimingssituaties vanwege bijvoorbeeld gifstoffen

Het gaat in ieder geval altijd om situaties waarbij tijd een cruciale rol speelt. Met een goede bhv app bereik je iedereen zo snel mogelijk, zodat er meteen gehandeld kan worden.

Kies voor multibel

Overweeg jij om binnen jouw onderneming of instelling te gaan werken met een bhv app? Dan is die van multibel een uitstekende keus. Een groot voordeel hiervan is dat je deze kunt koppelen met verschillende systemen. Zo kan er een koppeling gemaakt worden met de alarmcentrale, maar ook systemen voor monitoring, met noodknoppen en met IOT sensoren. Zo hoef je zelf niet meer er aan te denken dat er een alarm naar hen uitgezonden moet worden. Op het moment dat een van deze systemen in werking wordt gesteld, krijgen de aanwezige bedrijfshulpverleners dan meteen een melding in de bhv app dat hun hulp gewenst is. Zij kunnen daar op reageren en jij ziet real time wie er op de oproep gereageerd heeft en hoe snel de opkomsttijd was. Bovendien biedt de applicatie een conference call module, waarmee de aanwezige hulpverleners gemakkelijk met elkaar communiceren. Zo kan er nog effectiever bijvoorbeeld een gebouw ontruimd worden en weet iedereen van elkaar waar die mee bezig is. Prettig is ook dat de multibel bhv app een aanwezigheidsfunctie heeft, iedere hulpverlener kan zelf aangeven of hij of zij die dag aanwezig is of niet. Zo zie je ook meteen of er voldoende bezetting is en worden er geen berichten gestuurd naar medewerkers die helemaal niet op locatie zijn.


Comments are closed.